شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی صورت گرفت؛

برگزاری ویژه‌برنامه «حسینیه کتاب» در شهرستان دهاقان

حسینیه کتاب

ویژه‌برنامه «حسینیه کتاب» با محوریت معرفی کتاب «نامیرا» به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهاقان و با همکاری انجمن‌های ادبی اقاقیا و ققنوس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، ویژه‌برنامه «حسینیه کتاب» با محوریت معرفی کتاب «نامیرا» به همت اداره کتابخانه‌های عمومی دهاقان و با همکاری انجمن‌های ادبی اقاقیا و ققنوس در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور شاعران و نویسندگان بومی شهرستان برگزار شد، مرضیه احمدیان، دکترای زبان و ادبیات فارسی، درباره شعر عاشورایی از آغاز تاکنون و تأثیر آن در شعر و زبان فارسی به بیان مطالبی پرداخت.

در ادامه رضا آقاحسینی و محمدقلی جهانگیری، مدیران انجمن‌های ادبی اقاقیا و ققنوس به شعرخوانی پرداختند.

فرامرز جهانشاهی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دهاقان، نیز در این نشست درباره فرهنگ عاشورا مطالبی بیان کرد و کلیپ معرفی کتاب «نامیرا» نوشته صادق کرمیار توسط محدثه صانعی، عضو فعال کتابخانه، پخش شد.

قصه‌گویی داستان ویژه عاشورا از حسن نبیان و شعرخوانی شاعران نوجوان از زیبایی‌های این برنامه بود که مورد توجه حضار قرار گرفت.

در پایان برنامه، تابلو نقاشی اعظم میرزایی که یک اثر عاشورایی است رونمایی شد.

گفتنی است، همزمان با فرارسیدن ماه صفر، ویژه برنامه حسینیه کتاب برای دومین سال متوالی با هدف پیوند شور و شعور حسینی و با محوریت معرفی کتاب‌های مرتبط با قیام اباعبدالله الحسین (ع)، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در کتابخانه‌های عمومی شاخص هر شهرستان برگزار شد.

برگزاری ویژه‌برنامه «حسینیه کتاب» در شهرستان دهاقان

برگزاری ویژه‌برنامه «حسینیه کتاب» در شهرستان دهاقان

برگزاری ویژه‌برنامه «حسینیه کتاب» در شهرستان دهاقان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 5 =